39. sezona GLASBENEGA ABONMAJA
KONCERT INDIJSKE KLASIČNE GLASBE (8. 10. 2024)
Shri Subrata De, Jesse Cool
POKLON ALDU KUMARJU (3. 12. 2024)
Zbor slovenske filharmonije Ljubljana
ZA BOŽIČ DOMA (5. 1. 2025)
GD NOVA, godalni sestav, Tanja Srednik in gostje
V DVOJE (4. 2. 2025)
Nuška Drašček in Marko Hatlak
SLOWIND 30 LET (25. 3. 2025)
Pihalni kvintet Slowind
PODROBEN PROGRAM ABONMAJA si lahko preberete v KNJIŽICI
V 39. sezoni pripravljamo 5 koncertov. Vsi abonmajski sedeži imajo enako ceno.
Cena abonmaja: 60 €. Cena s popustom: 40 € / 50 €.
Abonma se prične s prvim koncertom OKTOBRA 2024 in se zaključi APRILA 2025.
39. ABONMAJSKA SEZONA 2024 / 25
OPISI KONCERTOV:
KONCERT INDIJSKE KLASIČNE GLASBE
Shri Subrata De, Jesse Cool
Shri Subrata De je ugledni in priznani sitarist iz Jharkhanda v Indiji, ki je posnel več albumov, njegovi nastopi pa so ga popeljali na turnejo po vsem svetu. S svojim odličnim znanjem igranja na sitar in talentom za improvizacijo izraža spontanost ter moč čustev. Zahvaljujoč svojemu globokemu slogu ter subtilnemu in melodičnemu fraziranju do popolnosti prebudi nežnost in sentimentalno razpoloženje vsake rage. Shri Subrata De je vključen v različne glasbene organizacije, zlasti kot govornik o instrumentu sitar. Vodi neprofitno institucijo, imenovano Swaranjali, katere naloga je poučevanje osnov indijske vokalne glasbe v indijski klasični glasbi, z zagotavljanjem platforme za javno nastopanje indijskih umetnikov. Shri Subrata De se je že pri sedmih letih začel učiti sitar pri Shri Amarjeetu Singhu. Pozneje se je uveljavil kot uspešen domači sitarist. Bil je kulturni ambasador v številnih državah in član Indijskega sveta za kulturne odnose. Diplomiral je na AIR.
Za prednastop vam predstavljamo Namaste, harmonij in glas, glasbeni koncept indijske glasbene terapije (Bija mantre in meditacija) pod vodstvom francoskega glasbenika Jesseja Coola. Na potovanju v Indijo leta 2004 je Jesse srečal indijskega pevca klasične glasbe dr. Aruna APTE. Ta ga je povabil k sodelovanju na Arts Academy Music Therapy v Italiji.
Jesse je odkril vpliv indijske glasbene terapije na subtilno telo, še posebej, kako ta pomaga k notranjemu ravnovesju in harmoniji. Zanj je bilo to zelo pomembno odkritje, zato se je poglobil v njeno spoznavanje. Po dolgih letih vadbe je pridobil izkušnje v tej umetnosti in začel igrati v manjših skupinah. Od leta 2014 Jesse izvaja koncerte indijske glasbene terapije v Franciji, Španiji, Italiji, Sloveniji, Maroku in Senegalu. Jesse na odru najprej začne izvajati glasbeno terapevtsko seanso in tako občinstvo povabi, da zapoje zvoke na določene note, ki ustrezajo vitalnim organom. Za konec Jesse zaigra rago (indijska klasična glasba), s čimer občinstvo pospremi v stanje prebujenosti in meditacije.
POKLON ALDU KUMARJU
Zbor slovenske filharmonije Ljubljana
Dirigentka: Ana Erčulj
Aldo Kumar se je rodil 20. oktobra 1954 na Travniku ob reki Idrijci. Na gimnaziji Jurija Vege v Idriji se je zgodilo, da se je ob predavanjih profesorja Maksa Pirnika odločil za študij glasbe. Najprej se je vpisal na Pedagoško akademiji v Ljubljani, kjer sta ga močno zaznamovala profesorja Jakob Jež in Lojze Lebič in kasneje še na Akademijo za glasbo, kjer je študiral glasbeno pedagogiko in kompozicijo pri Alojzu Srebotnjaku. Izpopolnjeval se je na Poljskem pri skladateljih B. Schaefferju in K. Mayerju.
Je eden najbolj izvajanih slovenskih skladateljev. Poleg komponizranja koncertne glasbe se posveča ustvarjanju za film in gledališče, je tudi redni profesor na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo na Univerzi v Ljubljani.
Njegove kompozicije so bile izvedene na mnogih slovenskih in tujih koncertnih odrih. Med najpomembnejše spadajo: Čelo Alp za veliki simfonični orkester, Istrska suita za godalni orkester, Na struni Merkurja kantata za soliste, zbor in veliki simfonični orkester, celovečerni oratorij Tehtanje duš, Post Art ali Glej, piše ti Wolfgang za klavir in godalni orkester, Varda concerto za klavir in or-kester, Suita devetih pogledov za orkester, Suita sedmega dne za orkester, Istralja za simfonični orkester, Strastra za simfonični orkester in orgle, kratka opera Al’ pekel al’ nebo, Slovenska suita za orkester.
Napisal je tudi istrski cikel pesmi Istrska suita, katere del je tudi znamenita Dajte, dajte, ena izmed najbolj priljubljenih in izvajanih zborovskih pesmi.
Njegove kompozicije bodo zazvenele v vrhunski izvedbi Zbora Slovenske filharmonije pod vodstvom Ane Erčulj.
CIKEL MLADA GLASBA: ZA BOŽIČ DOMA
Tanja Srednik kvartet in Komorni orkester NOVA
Abonmajski cikel Mlada glasba predstavlja mlada glasbena imena in navdihujoče zasedbe, ki jih sestavljajo perspektivni glasbeniki z izvirnimi kulturnimi projekti.
Na koncertu »Za božič doma« boste lahko uživali v slovenskih prevodih in svežih aranžmajih najbolj znanih božičnih pesmi skupaj z avtorskimi skladbami v izvedbi Tanje Srednik in njenega kvarteta ter Komornega orkestra NOVA. Tanja Srednik kvartet poleg pevke sestavljajo priznani slovenski glasbeniki, s katerimi so se povezali med sodelovanji na različnih projektih: Gregor Hrovat – bobni, Jaka Krušič – kontrabas in Blaž Jurjevčič – klavir.
Tanja Srednik je diplomirana jazz pevka, ki jo primorska burja premetava od jazza do popa. Šolala se je na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana pri profesorici Nadi Žgur ter na Deželnem konservatoriju v Celovcu v razredu profesorice Caroline de Rooij. Nastopa z različnimi zasedbami, bandi, vokalnimi skupinami in big bandi doma in v tujini, največkrat pa jo je slišati z Jazz Punt Big Bandom iz Tolmina.
Komorni orkester NOVA je godalni sestav Glasbenega društva NOVA iz Nove Gorice. Sestavljajo ga ljubiteljski glasbeniki, osnovnošolci in srednješolci, študenti in specializanti glasbenih smeri, mladi zaposleni ter profesionalni glasbeniki, ki s svojim znanjem pripomorejo k stalnemu napredku orkestra. Leta 1996 ga je ustanovil priznani violinski pedagog Jurij Križnič ter ga uspešno vodil vse do leta 2010. Orkester se je takrat razširil v simfonično zasedbo, taktirko pa je prevzel dirigent Simon Perčič.
Foto: Sašo Batič
V DVOJE
Nuška Drašček (vokal)
Marko Hatlak (harmonika)
Nuška Drašček, ena najkakovostnejših pevk pri nas, že vrsto let navdušuje občinstvo s svojim glasom, odrsko prisotnostjo ter izredno širokim repertoarjem, ki sega vse od opere do jazza, bluesa, popa, gospela, muzikala in šansona. V takšnem soočenju različnih glasbenih žanrov je pri nas edinstvena. V zadnjih letih se predstavlja na domačih in tujih opernih odrih z virtuoznimi opernimi vlogami in na drugi strani na mnogih koncertih s kakovostnimi programi popularne glasbe.
Tokrat je združila moči z vsestranskim in polnokrvnim glasbenikom, harmonikarjem Markom Hatlakom. Hatlak, ki je na koncertnih odrih kot solist in komorni glasbenik prisoten že dobrih 20 let, je prav tako poznan po svojem širokem repertoarju, ki sega od baročne klasične glasbe pa vse do tanga in glasb sveta. V zadnjem času je aktiven tudi kot avtor in pevec v skupini Marko Hatlak BAND, ki izvaja Fusion, Funk, Latino in Rock. Marko Hatlak je študiral koncertno harmoniko v Weimarju in Würzburgu in opravil podiplomski študij pri prof. Stefanu Hussongu.
V skrbno oblikovanem programu, ki sta ga glasbenika poimenovala “V DVOJE”, nam bosta v akustični različici predstavila svoj izbor najlepših melodij – od šansonov, tangov, zarzuel, pa vse do popevk, avtorskih skladb in opernih arij.
SLOWIND 30 LET
Pihalni kvintet Slowind: Aleš Kacjan – flavta, Matej Šarc – oboa, Jurij Jenko – klarinet, Metod Tomac – rog, Paolo Calligaris – fagot
Za člane pihalnega kvinteta Slowind je koncertna sezona 2024/25 prav posebna, saj praznujejo trideset let neprekinjenega delovanja. Ansambel izvaja praktično vsa dela standardnega repertoarja za ta sestav, kaj kmalu pa se je profiliral še v brezkompromisnega in v slovenskem prostoru najaktivnejšega izvajalca sodobnih del, od klasikov avantgarde do najmlajših, še neuveljavljenih, a zelo obetavnih avtorjev našega časa. Slowind z naročili stalno spodbuja mlade slovenske skladatelje ter se rad odziva vabilom za izvedbe novitet na mnogih evropskih odrih. Obenem že vrsto let tesno sodeluje z etabliranimi svetovnimi skladatelji, ki mu posvečajo svoja dela in ga vključujejo v svoje projekte.
Slowind je bil reden gost na pomembnih prizoriščih sodobne glasbe, na domačem prizorišču je ansambel svojo dejavnost okrepil na področju slovenske glasbe in devet let v pomladanskem času prirejal krajši glasbeni festival z naslovom Slowindova pomlad, jesen pa je bila dvajset let namenjena Festivalu Slowind. Če se je cikel v prvem obdobju plemenitil predvsem s prispevki uglednih umetnikov, s katerimi je ansambel muziciral, se je skozi leta razvil v pravo gibanje. Promoviranju sodobne svetovne komorne literature in celovitim predstavitvam nekaterih pri nas manj znanih velikanov glasbe 20. stoletja se je pridružilo večje število tujih ansamblov za sodobno glasbo, članov slovenskih simfoničnih orkestrov ter uveljavljenih komornih skupin in pevskih zborov. Posnetki pihalnega kvinteta Slowind so zabeleženi v zvočnih arhivih mnogih radijskih postaj ter na številnih nosilcih zvoka. Za dosedanje delovanje je Slowind leta 1999 prejel Župančičevo nagrado, nagrado Prešernovega sklada leta 2003 ter Betetovo nagrado leta 2013.